Sharing best practices

A projekt egyik legfontosabb eleme az volt, hogy résztvevő klubok megosztották egymással a jól bevált módszereiket, gyakorlataikat. Ennek írásba öntése és megosztása másokkal olyan szellemi termék, amire jogosan vagyunk büszkék. A szlovén és a horvát partnerek anyagai angolul, a magyar pedig magyarul olvasható.

 

 ENG

    1. Sparring weeks to prepare for the national championships
      During special sparring weeks, players got the chance to play against higher level opponents as part of their preparation for the national championships.
    2. Parents on the badminton court
      Parents competed together with their children against their club mates in a doubles tournament, which was a fun arrangement that took place last weekend.
    3. Weekend training camp
      Our club hosted a short training camp over the weekend, which turned out to be a great hit for the club’s junior players.
    4. Fun practices at special occasions
      When Christmas is around the corner or it is the last practice of the season, the coaches in the club hold unique practices where the aim is to make them as fun as possible for the players.
    5. Good team spirit for good results
      The club’s players have showcased some great team spirit at the matches they have played throughout the season in the team championships.
    6. Fun off the badminton court
      The club’s players spent an enjoyable evening together playing board games and card games after a good practice. Another weekend, players tried out their skills in tennis.
    7. Summer training camps
      It has become a tradition in our club to hold a training camp every summer for both our junior and senior players. This year, we took a trip to a popular holiday destination and combined hard badminton practices with fun, social time.
    8. Open day at schools
      Last week, we presented our club and our badminton opportunities at an elementary school to introduce the sport to children and to recruit new members.
    9. Cooperation with other clubs
      Together with another local club, we have organized a practice that brought together the players of the two clubs.
    10. Mentoring program
      This season we introduced a mentoring program, which is about an older player in the club mentoring a younger player by sharing his or her experience and knowledge.
    11. A platform for tournaments
      Our club’s players participate in many tournaments throughout the season and we also organize some tournaments ourselves. In our experience, tournamentsoftware.com proved to be a satisfying tool when it comes to draws and results.

 

HU

  1. Győzni akarás
    A támogatóknak és a tulajdonosoknak csak az eredmény számít, de hogyan lehet megoldani, hogy a sport ne csak a győzelmekről szóljon, hogyan lehet elkerülni a gyerekek túlzott igénybe vételét, leterhelését. A válasz: a rendszeres kommunikáció segítségével.
  2. Szülői biztatás egy versenyen
    A szülők a bekiabálásaikkal sokszor pont az ellenkezőjét érik el annak, amit szeretnének. Klubunk folyamatosan figyel arra, hogy az edző tekintélye minden körülmények között megmaradjon, s ne a lelátón helyet foglaló szülő tanácsait kövesse a versenyző. Nem tiltjuk a buzdítást, de csakis a pozitív üzenet küldését támogatjuk.
  3. Szülői kódex
    Ha a szülő „szakmai” tanácsait, valamint a mindenáron győzni akarásból kialakult kirohanását nem is szünteti meg, azonban egy, viselkedési kódex írásbeli megfogalmazásának lehetnek pozitív következményei
  4. Kommunikálj írásban is
    A mai fiatalok a technikának köszönhetően hozzászoktak az írásos kommunikációhoz, s sokan közülük írásban jobban, gyorsabban fejezik ki magukat. Éppen ezért az internet adta lehetőségekkel az edzőknek is élniük kell, s nem zárkózhatnak el a párbeszéd e módjától.
  5. Kezdjen el a gyerek tollasozni!
    Mire a gyerekek megindulnak az iskolába, szinte már mindegyik kipróbált egy-két sportot. Éppen emiatt érdemes már óvodásként felkeresni őket, megmutatni a tollaslabda
    szépségeit, a benne rejlő lehetőségeket, s akkor talán később könnyebb lesz a gyerekeket e
    sportág felé irányítani.
  6. Ne hagyják abba a tollast!
    Bármi is a gond, érdemes elbeszélgetni a szülővel és a gyerekkel, hogy miért született meg az a döntés, hogy a jövőben nem akar a gyermek tollaslabdázni. Hasznos dolog a beszélgetésről jegyzetet
    készíteni, mert akkor, ha máskor is hasonló esettel kerülünk szembe, akkor már létezhetnek a fejünkben
    forgatókönyvek a probléma megoldására.
  7. Szeressenek edzésre járni
    Ez kis tréfa, egy kis humor, jó hangulat – nem könnyű elérni, hogy a gyerekek örömmel jöjjenek az edzésre. De nem is lehetetlen, csak odafigyelést és következetességet igényel.
  8. Csapategység
    Ki lehet-e egy egyéni sportban a csapategységet alakítani? Természetesen igen, megvan ennek is a módja, hogy a fiatalok érezzék, egy közösséget alkotnak, és a versenyeken úgy buzdítsák a társukat, mintha saját maguknak szurkolnának.
  9. Külső segítség a fejlődésben, és a vereségek feldolgozásában
    A jövőre nézve is hasznos tanácsokkal, hasznos információkkal szolgálhat egy 5-10 alkalomból álló foglalkozás a sportpszichológussal. Nem szabad azonban elfelejteni, a sportpszichológussal való találkozások nem helyettesítik az edzéseket.
  10. Egyesületen belüli rivalizálás
    Az egészséges rivalizálás jót tesz a versenyzőknek, de amikor a tehetségesebb gyerekek kevesebb edzésen vesznek részt, s társaik idővel jobb eredményeket érnek el, akkor az edzőnek és a klubvezetésnek is lépnie kell, mert komoly veszélyforrás lehet a gyerekek közti rossz viszony az egyesület életében.
  11. A klub iránti elkötelezettség
    Ha egyes gyerekeknek gyengébben az eredményeik, akkor is lehet őket motiválni, hogy magukénak érezzék a klubot. Egy-egy akcióval szinte mindenki bevonható az egyesület életébe, s ennek hosszútávon is kedvező eredményei lehetnek.
  12. Tanulmányi eredmény és a sport
    Jót teszünk-e azzal, ha a rossz osztályzatok miatt eltiltjuk a gyereket az edzéstől?
    Hogyan lehet motiválni a jó sportolót, hogy az iskolában is megfelelően teljesítsen?
  13. Testnevelő tanár szerepe a sportágválasztásban
    A testnevelő tanár az, aki előtt kiderül, melyik gyerek melyik sportágban képes jó eredményt elérni. Emiatt nagyon fontos, hogy a klub folyamatos kapcsolatban legyenek a tanárokkal, s megpróbálják arra ösztönözni őket, hogy nyugodt szívvel küldjék a fiatalokat az ő egyesületükbe.
  14. Klubok közötti együttműködés
    A gyerekek és az edzők fejlődésének szempontjából is nagy jelentősége van a klubok közötti együttműködésnek. Ezen kívül azt sem szabad szem elől téveszteni, hogy a pályázatorientált világban így sokkal könnyebben és gyorsabban találhatunk partnert egy-egy projekt megvalósításához.
  15. Utazás külföldi versenyre – mire figyeljünk?
    Egy másik országba versenyre utazni egész sor feladatot ró az edzőkre, a vezetőkre és a szülőkre is. Milyen okmánnyal lehet átlépni a határt, milyen pénznemmel lehet fizetni, kell-e utasbiztosítás a gyerekeknek és a kísérőiknek – csak néhány kérdés, amelyekkel érdemes foglalkozni, hogy ne érjen bennünket kellemetlen meglepetés a helyszínen, vagy az utazás során.

eu_hu
Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez, azonban ezzel nem befolyásolja a szerzők nézeteit és a project tartalmát. Az Európai Bizottság semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a project során megfogalmazott információk és adatok tekintetében, nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.