Testnevelő tanár szerepe a sportágválasztásban


A testnevelő tanár az, aki előtt kiderül, melyik gyerek melyik sportágban képes jó
eredményt elérni. Emiatt nagyon fontos, hogy a klub folyamatos kapcsolatban legyenek a
tanárokkal, s megpróbálják arra ösztönözni őket, hogy nyugodt szívvel küldjék a fiatalokat az
ő egyesületükbe.

Az egyik környékbeli faluból minden évben érkezett pár gyerek, akik a tollaslabda iránt
érdeklődtek. Aztán egyszer csak ez a folyamat megszakadt. Volt, aki úgy gondolta, kevesebb
volt a gyerek, és majd jövőre. De egy év múlva megismétlődött az előző évben tapasztalt
nulla érdeklődő. Amikor az egyik vezetőségi tag a faluban található iskolaigazgatónál
érdeklődött, azonnal kiderült, mi is történt valójában. Az iskolaigazgató elmondta, hogy két
évvel ezelőtt a testnevelő tanár nyugdíjba ment, és egy új, fiatal, a Testnevelési Egyetemen
akkor végzett fiatalt vettek fel a helyére. A klub azonnal felvette vele a kapcsolatot, s a
következő évtől kezdve megint jött pár gyerek tollaslabdázni.
Ebből a kis történetből is kiderül, milyen nagy szerepe van a testnevelő tanárnak a
sportágválasztás során. Ő az, aki az órákon láthatja, melyik gyereknek jó a labdaérzéke,
melyiknek való inkább a súlyemelés. A kis csibészeket elküldheti a birkózóklubba, hogy ott
vezessék le az energiájukat, a jól úszóknak ajánlhatja a vízilabdát, a kiváló
mozgáskoordinációval megáldott gyerekeknek pedig mesélhet a szertorna szépségeiről…
Nagyon fontos, hogy a sportklubok jó viszonyt alakítsanak ki a testnevelő tanárokkal, s az is,
hogy esetleg bevonják őket valamilyen formában a saját munkájukba. Ez ugyanis
megkönnyítené a gyerekekkel való kapcsolattartást abban az időszakban, amikor még nem
tették le voksukat egyetlen sport mellett sem.
Érdemes megkeresni a városban és a környező településeken dolgozó testnevelő tanárokat
tömörítő szervezetet, s egyszer elhívni őket a klubba, hogy megismerkedjenek az egyesülettel,
az edzőkkel, a heti beosztással, a munkamódszerekkel. Ezen az összejövetelen a
leghasznosabb begyűjteni az elérhetőségeiket, s a következő évben, amikor kezdődik az
iskola, ajánlatos még egy baráti hangú beszélgetésre invitálni őket, amelyen elhangozhat
többek között, hogy a klub az idén is elindítja a tollaslabda iskoláját, amelybe várják az elsős,
másodikos és harmadikos gyerekeket, de az idősebbek előtt is nyitva áll az egyesület kapuja.
Iskolaév közben is lehet tenni egy próbát: telefonon érdemes megkérdezni tőlük, mennyi
gyerekkel foglalkoznak, látnak-e olyant, akit esetleg érdekelhet a tollaslabda, s ha igen, meg
tudják-e adni a szülőnek az elérhetőségét.


eu_hu
Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez, azonban ezzel nem befolyásolja a szerzők nézeteit és a project tartalmát. Az Európai Bizottság semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a project során megfogalmazott információk és adatok tekintetében, nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.