A projekt egyik legfontosabb eleme az volt, hogy résztvevő klubok megosztották egymással a jól bevált módszereiket, gyakorlataikat. Ennek írásba öntése és megosztása másokkal olyan szellemi termék, amire jogosan vagyunk büszkék. A szlovén és a horvát partnerek anyagai angolul, a magyar pedig magyarul olvasható.
- Győzni akarás
A támogatóknak és a tulajdonosoknak csak az eredmény számít, de hogyan lehet megoldani, hogy a sport ne csak a győzelmekről szóljon, hogyan lehet elkerülni a gyerekek túlzott igénybe vételét, leterhelését. A válasz: a rendszeres kommunikáció segítségével.
- Szülői biztatás egy versenyen
A szülők a bekiabálásaikkal sokszor pont az ellenkezőjét érik el annak, amit szeretnének. Klubunk folyamatosan figyel arra, hogy az edző tekintélye minden körülmények között megmaradjon, s ne a lelátón helyet foglaló szülő tanácsait kövesse a versenyző. Nem tiltjuk a buzdítást, de csakis a pozitív üzenet küldését támogatjuk.
- Szülői kódex
Ha a szülő „szakmai” tanácsait, valamint a mindenáron győzni akarásból kialakult kirohanását nem is szünteti meg, azonban egy, viselkedési kódex írásbeli megfogalmazásának lehetnek pozitív következményei
- Kommunikálj írásban is
A mai fiatalok a technikának köszönhetően hozzászoktak az írásos kommunikációhoz, s sokan közülük írásban jobban, gyorsabban fejezik ki magukat. Éppen ezért az internet adta lehetőségekkel az edzőknek is élniük kell, s nem zárkózhatnak el a párbeszéd e módjától.
- Kezdjen el a gyerek tollasozni!
Mire a gyerekek megindulnak az iskolába, szinte már mindegyik kipróbált egy-két sportot. Éppen emiatt érdemes már óvodásként felkeresni őket, megmutatni a tollaslabda
szépségeit, a benne rejlő lehetőségeket, s akkor talán később könnyebb lesz a gyerekeket e
sportág felé irányítani.
- Ne hagyják abba a tollast!
Bármi is a gond, érdemes elbeszélgetni a szülővel és a gyerekkel, hogy miért született meg az a döntés, hogy a jövőben nem akar a gyermek tollaslabdázni. Hasznos dolog a beszélgetésről jegyzetet
készíteni, mert akkor, ha máskor is hasonló esettel kerülünk szembe, akkor már létezhetnek a fejünkben
forgatókönyvek a probléma megoldására.
- Szeressenek edzésre járni
Ez kis tréfa, egy kis humor, jó hangulat – nem könnyű elérni, hogy a gyerekek örömmel jöjjenek az edzésre. De nem is lehetetlen, csak odafigyelést és következetességet igényel.
- Csapategység
Ki lehet-e egy egyéni sportban a csapategységet alakítani? Természetesen igen, megvan ennek is a módja, hogy a fiatalok érezzék, egy közösséget alkotnak, és a versenyeken úgy buzdítsák a társukat, mintha saját maguknak szurkolnának.
- Külső segítség a fejlődésben, és a vereségek feldolgozásában
A jövőre nézve is hasznos tanácsokkal, hasznos információkkal szolgálhat egy 5-10 alkalomból álló foglalkozás a sportpszichológussal. Nem szabad azonban elfelejteni, a sportpszichológussal való találkozások nem helyettesítik az edzéseket.
- Egyesületen belüli rivalizálás
Az egészséges rivalizálás jót tesz a versenyzőknek, de amikor a tehetségesebb gyerekek kevesebb edzésen vesznek részt, s társaik idővel jobb eredményeket érnek el, akkor az edzőnek és a klubvezetésnek is lépnie kell, mert komoly veszélyforrás lehet a gyerekek közti rossz viszony az egyesület életében.
- A klub iránti elkötelezettség
Ha egyes gyerekeknek gyengébben az eredményeik, akkor is lehet őket motiválni, hogy magukénak érezzék a klubot. Egy-egy akcióval szinte mindenki bevonható az egyesület életébe, s ennek hosszútávon is kedvező eredményei lehetnek.
- Tanulmányi eredmény és a sport
Jót teszünk-e azzal, ha a rossz osztályzatok miatt eltiltjuk a gyereket az edzéstől?
Hogyan lehet motiválni a jó sportolót, hogy az iskolában is megfelelően teljesítsen?
- Testnevelő tanár szerepe a sportágválasztásban
A testnevelő tanár az, aki előtt kiderül, melyik gyerek melyik sportágban képes jó eredményt elérni. Emiatt nagyon fontos, hogy a klub folyamatos kapcsolatban legyenek a tanárokkal, s megpróbálják arra ösztönözni őket, hogy nyugodt szívvel küldjék a fiatalokat az ő egyesületükbe.
- Klubok közötti együttműködés
A gyerekek és az edzők fejlődésének szempontjából is nagy jelentősége van a klubok közötti együttműködésnek. Ezen kívül azt sem szabad szem elől téveszteni, hogy a pályázatorientált világban így sokkal könnyebben és gyorsabban találhatunk partnert egy-egy projekt megvalósításához.
- Utazás külföldi versenyre – mire figyeljünk?
Egy másik országba versenyre utazni egész sor feladatot ró az edzőkre, a vezetőkre és a szülőkre is. Milyen okmánnyal lehet átlépni a határt, milyen pénznemmel lehet fizetni, kell-e utasbiztosítás a gyerekeknek és a kísérőiknek – csak néhány kérdés, amelyekkel érdemes foglalkozni, hogy ne érjen bennünket kellemetlen meglepetés a helyszínen, vagy az utazás során.
Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez, azonban ezzel nem befolyásolja a szerzők nézeteit és a project tartalmát. Az Európai Bizottság semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a project során megfogalmazott információk és adatok tekintetében, nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.